Tips mot mensvärk!

Hej alla tjejer! Jag tänkte ge asbra tips för er som har mensvärk. Själv har jag så enormt ont i nästan 2 hela dagar, ligger bara och gråter och kan inte röra mig.. Men det här brukar hjälpa mig ↓
 
Choklad!
Det är det nog inte bara jag som tycker? Det är ju standard för brudar med mensvärk. Men faktiskt även sant, det lindrar jättebra! Vet inte om det är för man får något annat att tänka på, man kanske kan äta vad som helst, men choklad äger iaf mot mensvärk!
 
Värmekudde/ Vetevärmare!
Eftersom det är magen du har ont i och kanske ryggen när du har mensvärk så funkar den här kudden kanonbra! Det är små vetekorn i den som du värmer i mikron så länge som det står är rekomenterat. Superenkelt. Sen lägger du den bara över magen där du har ont, värmen lugnar ner magen och lindrar smärtan sjukt bra! Eller iaf på mig. Och om den börjar bli lite kall igen är det bara att ropa på din mamma, pappa eller syskon att dom får värma den igen ;) Finns att köpa lite överallt, i matbutiker tror jag och sådana som Rusta och Ö&B.
 
Ligg bekvämt i fosterställning!
Har alltid och kommer alltid att funka för mig. Kryp ihop till en boll med din värmekudde och din choklad så blir allt finfint efter ett tag! När du ligger sådär så drar det inte så mycket i magen som när du sitter upp eller ligger rakt.
 
Dom flesta brukar tipsa om att gå ut och springa eller sträcka på dig, men det förstår jag mig inte på! Då gör det väl ännu ondare, ist för att du bara kan lägga dig ner och ta det lugnt och utav dehär tipsen må så bra som möjligt! Hoppas ni provar de och att det funkar! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0